Jeugdwerk Jeugdwerk

Wij vinden het belangrijk dat onze kerk actief ruimte biedt aan kinderen en jongeren. Ze moeten zich in deze omgeving geborgen en welkom voelen en de gelegenheid krijgen zelf vorm te geven aan het geloof. Hierbij proberen we hen uit te dagen en te prikkelen door ze actief mee te laten denken en werken. Daarbij zetten wij ons in, geïnspireerd door het verhaal van God en mensen, om samen te leven en leren vanuit het evangelie. Hierbij houden we rekening met de eigenheid van kinderen, tieners en jongeren en verliezen we de tijd waarin we leven niet uit het oog.

lees meer ยป

Meer weten? Meer weten?
Wil je meer weten over de activeiten die er voor onze jeug worden georganiseerd?
Neem dan eens een kijkje op deze pagina.

Bijeenkomsten tijdens erediensten Bijeenkomsten tijdens erediensten
Tijdens de zondagse erediensten hebben we verschillende bijeenkomsten voor kinderen, tieners en jongeren, onderverdeeld in leeftijdscategorieën:
  • Crèche tijdens de kerkdienst voor baby’s en peuters t/m 3 jaar. Deze wordt mede geleid door tieners. De kinderen worden voor de dienst gebracht door hun ouders en blijven de gehele kerkdienst in hun eigen ruimte.
  • Kinderkring tijdens de kerkdienst; na het zingen van het kinderlied, gaan kinderen in de leeftijd van 4-12 jaar met het Licht aangestoken aan de Paaskaars naar de kinderkring. In hun eigen ruimte horen ze het verhaal van die zondag uit de methode Kind op Zondag. Ze komen na de Uitleg en Verkondiging weer terug in de kerk. Ook tijdens vakantieperioden gaat de kinderkring door. Gedurende de 40-dagentijd en in de Adventsperiode wordt er gewerkt met een doorlopende werkvorm op projectbasis. Ook komend seizoen komt Rainbow, de duif van Kerk in Actie tijdens deze projecten weer bij ons langs. Om de kinderen een gevoel te geven bij de duif van de verhalen, hebben we hem ook als knuffel aangeschaft. Als de kinderen terugkomen in de kerk, mag één van de kinderen tijdens het collecteren helpen met knuffel-rainbow om de nek als ketting.
  • Tienerkring tijdens de kerkdienst voor tieners van 12 t/m 16 jaar; Iedere eerste zondag van de maand gaan de tieners voor de Dienst van het Woord met hun Licht aangestoken aan de Paaskaars naar hun eigen dienst. Al enkele jaren wordt de methode ‘Motieven’ gevolgd. Deze methode biedt veel variatie en werkt interactief. De tieners worden bijna altijd zelf aan het werk gezet om zo hun gevoel bij een bepaald thema op een creatieve manier uit te drukken. Hierbij kunnen we vaak ook inspelen op de actualiteit. De tieners sluiten de dienst in de eigen ruimte af en komen niet meer terug in de kerk. De Tienerkring is van oktober tot en met mei.
“Ik vind de Tienerkring heel gezellig. We praten, steken een kaarsje aan voor iets moois of minder moois. Soms lezen we een stukje uit de Bijbel en we maken opdrachten.” Seppe Verschueren.